Naturen og kulturen i Randers er centrum i ny kampagne
I en ny kampagne sætter VisitAarhus fokus på kulturen og naturen i og omkring Randers. Kampagnen skal få flere tyske gæster til at vælge Aarhusregionen og Randers som feriedestination.
Potentielle tyske gæster vil i den kommende tid blive mødt af kultur og natur fra Randers, når de åbner computeren eller telefonen. En ny markedsføringskampagne skal nemlig få tyske kulturinteresserede til at rejse mod Danmark og nærmere bestemt Aarhusregionen og Randers.
Randers er med beliggenheden ved den smukke Gudenå, de historiske gader og den unikke historiske fortælling om handskeproduktion, en oplagt rejsedestination for målgruppen ‘kulturudforskeren’. Og det sætter VisitAarhus netop fokus på i en ny kampagnevideo.
– Vi står i Randers på en lang historie, midtbyen emmer af det, og samtidig er vi helt tæt på naturen, derfor er jeg rigtig glad for, at der nu går en kampagne i gang rettet mod det tyske marked, så vi dermed kan nå endnu længere ud med vores stærke budskab og forhåbentlig byde endnu flere turister velkommen til vores område og til skønne oplevelser, siger Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune (S).
Torben Hansen suppleres af direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen:
– Randers har noget ganske særligt at tilbyde de tyske gæster. Og allerede i dag kan vi se, at det er et område, som tyskerne i stigende grad søger mod. Nu sætter vi endnu mere fokus på kulturen og naturen, fordi vi tror på, at der er potentiale for endnu flere gæster, siger hun.
Fra januar til og med august i år har Randers oplevet en stigning på næsten 40 procent i antallet af tyske overnatninger i forhold til samme periode sidste år.
Kulturudforskeren vil også have natur
Selvom kulturelle oplevelser fylder meget hos målgruppen, er erfaringerne også, at det er naturen, der i høj grad har interesse hos netop den tyske kulturudforsker. Derfor har kampagnevideoen fokus på både kultur og natur, og hvordan de to ting spiller sammen i Randers Kommune.
Kampagnen fremhæver nogle af de oplevelser i Randers, der er særligt interessante for kulturudforskeren. Det er for eksempel Rhanders Handsker og Hotel Randers, der spiller centrale roller i byens spændende historie og udvikling.
– I Randers kan man opleve en rigtig god kombination af natur og kultur, og naturen har været med til at forme den by, som gæsterne i dag besøger. Kampagnen er med til at sætte fokus på den fortælling, og vi glæder os til at se, hvordan det bliver modtaget i Tyskland, Pia Lange Christensen.
Kulturudforskeren rejser gerne lidt uden for højsæsonen og flytter sig rundt under sin ferie, og derfor vil VisitAarhus med kampagnen også skabe opmærksomhed omkring nogle af de mange andre historiske nedslag i Aarhusregionen. VisitAarhus har nemlig arbejdet med kulturudforskerne igennem flere år og lavet kampagner for at få dem til at holde ferie i Aarhusregionen og gerne uden for højsæsonen, lyder det i pressemeddelelsen.
Videoen fra Randers er produceret af Impuls Film. Kampagnen er støttet med midler fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og koordineret med VisitDenmark.
Se kampagnevideoen fra Randers her.
Kommentarer