Erhverv

”Vi har bare fået nye skjorter og nye visitkort”

Sådan lyder det fra, Henrik Tychsen, der er salgsansvarlig for forretningerne i Auning og på Ørneborgvej i Randers, der nu er en del af Pedersen & Nielsen. Både han og værkstedschef i Randers, Bent Thomadsen, ser nye muligheder og er samtidig ikke i tvivl om, hvad de kommer til at holde fast i.

Lige siden bilmærket Mazda kom til Danmark i 70’erne, har der ligget en Mazda-forretning i Auning. Det gør der stadig, og det bliver der ikke ændret på. Forretningen var faktisk den første Mazda-forretning i Danmark. For flere år siden kom Suzuki til, og siden 1. juni har forretningen været en del af Pedersen & Nielsen, der nu har tæller otte bilmærker. 

– Der er ingen tvivl om, at vi er en velkendt forretning. Ikke kun for dem, der bor i Auning, som jo er en handelsby i udvikling, men også for alle de små byer, der ligger heromkring, siger Henrik, der er salgsansvarlig både i forretningen i Auning og forretningen på Ørneborgvej. 

Henrik har været med på rejsen siden 2006, og han er ikke i tvivl om, hvad der er vigtigst i både hans egen og kollegernes hverdag. Det er nærheden til kunderne og den gode service. Værdier, der er helt i tråd med holdninger og tankegang hos Pedersen & Nielsen.

– God service for mig? Det betyder, at kunderne føler sig godt tilpas i forretningen, og når de kommer på værkstedet. At de oplever, at vi lytter til dem og ikke forsøger at sælge dem noget, som de reelt ikke har brug for, fortæller Henrik. 

Bent er enig i, at den gode service er vigtig. Og så er det noget, han forbinder med det at have gode kolleger. 

– Jeg tror, at det, at man har en god og munter tone, smitter af. Når vi er i godt humør, så bliver kunderne også i godt humør. Vi kan godt give hinanden lidt gas og også kunderne. Og jeg tror godt, de kan lide, at her er en god og afslappet tone, lyder det fra Bent Thomadsen, der blev ansat i Mazda-forretningen i Randers i 1985, og som nu arbejder under den tredje direktør. 

Hvad sker der nu?

Bent kender om nogen kunderne og oplever da også lige nu, at flere kommer og spørger, hvad der sker med forretningen nu, hvor der står Pedersen & Nielsen på skiltet.

– Jeg tager det som et godt tegn, at de kommer og spørger. Det er fordi, vi er vant til at snakke om tingene. Jeg har kunder, som har været her for at handle bil mellem 8 og 12 gange. Og jeg har også nogen, hvor det er børnene, der nu kommer for at købe bil, siger Bent og fortsætter

– Jeg tror bl.a., de kommer på grund af den gode service, og den får de stadig. Det er jo de samme mennesker, de møder. 

Henrik får også spørgsmålet om, hvad der skal ske både i forretningen i Auning og på Ørneborgvej. Som Bent, er han glad for, at kunderne spørger. 

– Vi har jo bare fået nye skjorter og nye visitkort. Vi vil stadig være kendt for den gode service. Det skal ingen være i tvivl om. Og så tror jeg også, at der nogen, der ikke tænker så meget over det. Netop fordi stort set alt er, som det plejer at være, og de møder de mennesker, de kender. På et tidspunkt lukker forretningen på Ørneborgvej jo, men der bliver ikke langt til den nye forretning på Aarhusvej, siger Henrik. 

Større bilhus – flere muligheder

Både Henrik og Bent ser, at der er muligheder ved at være en del af et større bilhus, som har flere digitale løsninger og andre muligheder for at investere. 

– Vi har jo været lidt vant til papir og kuglepen på værkstedet. Nu er der systemer, vi skal lære og vores arbejdsgange bliver lidt anderledes. Men jeg har ja-hatten på, og det bliver hele tiden bedre og bedre. Og jeg tror på, at vi gør det lettere for vores kunder, siger Bent. 

Når Henrik taler om mulighederne, har han især blikket mod hele elektrificeringen med el-biler, hybrid- og plugin-biler.

– Når jeg snakker med kunderne om, at vores nye ejere har musklerne til at investere i elektrificeringen, så kan de godt se, at vi nu har andre muligheder. At det er en fordel, at vi nu er et bilhus med otte mærker, men at de møder de samme mennesker, slutter Henrik. 

Kommentarer