Samfund

Nu springer studenterne ud i Paderup – mandag gik flaget til tops

Foto: Paderup Gymnasium.

Det var årets første student, Jonas Engelbrecht Larsen, som trak i snorene, da Paderup Gymnasiums flag mandag morgen gik til tops.

Jonas var nemlig årets første student fra gymnasiet i sydbyen, og traditionen tro står denne for flaghejsning sammen med rektor Allan Friis Clausen.

I løbet af ugen springer de resterende 126 studenter ud, og på fredag den 26. juni modtager de deres eksamensbeviser ved dimissionen. Senere samme dag kan man møde de glade studenter i Randers midtby, hvor de fejrer huerne ved at danse omkring statuen af Niels Ebbesen på Rådhustorvet.

Jonas Engelbrecht Larsen fik æren af at hejse flaget. Foto: Paderup Gymnasium.

 

Kommentarer