Langå

Iben Sønderup Consult udgiver bog om medier og markedsføring

Forfatter til bogen Iben Sønderup (th) og grafiker Irene Østergaard Madsen (tv), som har stået for layout og grafisk design af e-bogen.

Efter godt et år med selvstændig kommunikationsvirksomhed er Iben Sønderup nu klar med en ny bog med masser af nyttig viden, tips og tricks til markedsføring. Der er også et afsnit om, hvordan man optræder i radio og tv.

For nogen kan det måske være svært at vide, hvordan man brander sig selv, sin virksomhed eller sin forening i medierne. Men nu er der hjælp at hente.

Iben Sønderup har udarbejdet en bog om emnet. Bogen hedder ”Medier og markedsføring – synlighed og strategi”. Det er en e-bog, og for at få fingre i bogen skal man blot tilmeldes Iben Sønderups nyhedsbrev på hendes hjemmeside www.soenderup.eu

Medier-og-markedsfoering
Den nye e-bog kan hentes ved at tilmelde sig Iben Sønderups nyhedsbrev på hendes hjemmeside www.soenderup.eu

Nyttig viden om medier

– Jeg har jo en masse viden om, hvordan man bruger de forskellige medier, og den viden vil jeg rigtig gerne dele med mine læsere og mine besøgende på hjemmesiden,” siger Iben Sønderup. ”I bogen kan man læse om, hvordan man får omtale i medierne, og hvordan man selv kan hjælpe til at omtalen bliver set af så mange som muligt.

Sociale medier

I e-bogen kan man også læse hvordan man bruger de største sociale medier, og hvilke af dem, der fungerer bedst i et samspil. Det handler bl.a. om ejerforhold.

Nye og ”gamle” medier kobles sammen

På nettet findes der mange e-bøger om online markedsføring. Men det særlige ved Iben Sønderups bog er nok, at den kobler de sociale medier på nettet sammen med de traditionelle medier som aviser, radio og tv. Der er desuden et afsnit om hvordan man klæder sig og optræder, når man skal i tv.

Aviser er – stadig – vigtige

– Mange af mine kunder tror, at aviser ikke længere bliver læst af nogen, og at det er ”nok” at bruge sociale medier i deres markedsføring. Men aviserne er et vigtigt element. For aviserne har deres læserskare, og aviserne er desuden online, så de bliver også set af alle dem, der kun læser nyheder på nettet, siger Iben Sønderup.

Målgruppe: Virksomheder, kunstnere, foreninger…

Bogens målgruppe er bred. Det kan være butikker og mindre virksomheder, som måske ikke har det allerstørste markedsføringsbudget. Eller det kan være kunstnere eller forfattere, som har brug for tips og tricks til at brande sig selv i forbindelse med nyudgivelser. Og selvfølgelig alle andre, der sidder med kommunikationsopgaver for en virksomhed, en forening eller interesseorganisation.

Kommentarer