Gør et godt indtryk allerede i kundens postkasse
Artiklen er sponsoreret.
Selvfølgelig skal forsendelser ikke pakkes ind i gavepapir og -bånd, men derfor må de stadig godt se professionelle ud. Hvem har ikke prøvet at modtage en levering, der på kluntet manér var viklet ind i en halv rulle tape, så pakken lignede en slags pølse i svøb? Spørgsmålet bliver så, hvordan du skal gribe indpakning af leverancer an på professionel vis, så dine pakker gør et godt indtryk på kunder.
Vælg de rette papkasser til dine forsendelser
Til at starte med kan du tænke over, hvilke papkasser til forsendelse du bruger. Sælger du bøger, så findes der simple, men formfuldendte bogomslag af pap, du kan gøre brug af, der samtidig ikke gør, at du nødvendigvis får brug for en masse kassefyld eller boblefolie. Generelt gør det et godt indtryk, når kassens størrelse passer med varens, bl.a. fordi det er lidt træls at slå store papkasser sammen.
Skal indpakningen kendetegne din virksomhed?
Hvor nogle firmaer gør en dyd ud af, at indpakningen er diskret (bl.a. sælgere af sexlegetøj), så den ikke afslører for meget om afsenderen, kan de fleste firmaer sagtens overveje at gøre indpakningen ”unik” (dvs. sammenlignet med andre firmaers pakker) med farver, logoer osv. Du kan se det som en arbejdsgang inden for det større arbejde med at øge brandkendskabet til det firma, du står med.
Find papkasser til forsendelse, der fortæller en god historie
Pakkernes materiale er ikke ligegyldigt – måske kan du finde FSC-papkasser, altså papkasser med en certificering for deres miljøvenlighed, fordi pappet kommer fra ansvarlig skovdrift. Om ikke andet er det en nem måde at score CSR-point på. Din indpakning kan være en måde at udstråle værdier på – nogle virksomheder ser potentiale i det, mens andre ikke gør. Men det er værd at have for øje.
Hvorfor ikke gøre et godt indtryk allerede i kundens postkasse? Tænk på din indpakning.
Kommentarer