Livsstil og forbrug

Ældremaden hitter i Randers Kommune

Vegetarisk wokret fra Madservice Kronjylland. Foto: Randers Kommune

94 procent af kunderne er godt tilfredse med Madservice Kronjylland. Det viser en ny brugerundersøgelse, der blev fremlagt på omsorgsudvalgets møde i december 2020. Undersøgelsen viser desuden, at de nye vegetarretter er lige så populære som håndmadderne.

Madservice Kronjylland har gennemført den årlige brugerundersøgelse blandt deres private kunder, og traditionen tro er der stor tilfredshed med både mad og serviceniveau. 94 procent af kunderne svarer, at de overordnet er tilfredse eller meget tilfredse med ordningen. Det glæder lederen af Madservice Kronjylland, Marianne Sloth.

”Det er et flot resultat, men det må aldrig blive en sovepude. Den høje tilfredshed bidrager til, at vi bliver ved med at gøre os umage. Maden til de ældre skal være lækker, og vores kunder skal blive ved med at være tilfredse,” siger Marianne Sloth, leder af Madservice Kronjylland.

Selvom maden er i centrum, så bliver undersøgelsen også brugt til at afdække tilfredsheden med de folk, man møder som kunde af Madservice Kronjylland. Også her er tilbagemeldingerne positive.

”Vi har fået fantastisk flotte svar tilbage på både tilfredsheden med chauffører og servicen på kontoret. Det er vi meget glade for. Det betyder nemlig meget for os, at man bliver mødt med et smil og højt serviceniveau i den menneskelige kontakt med os,” siger Marianne Sloth.

En konkurrent til den klassiske håndmad

Brugerundersøgelsen viser også, at den klassiske håndmad har fået en konkurrent. I hvert fald hvis man måler på popularitet.

”Vi lancerede muligheden for at tilvælge en ekstra vegetarret i 2020, og det har kunderne taget godt imod. Næsten en fjerdedel benytter sig af tilbuddet, og det er næsten lige så mange, der vælger at få de populære håndmadder på menuen,” siger Marianne Sloth.

Et andet tilvalg, der stiger i popularitet, er det såkaldte Ta’ selv tilbud. Her kan man for eksempel vælge tilbehør, som man selv skal tilberede, og det giver mulighed for kunden for at deltage aktivt i madlavningen. Selvom den større valgfrihed naturligvis giver mere arbejde for personalet, glæder Marianne Sloth sig over udviklingen.

”Der er et rehabiliterende perspektiv i, at vores kunder kan gøre mere end at anrette og varme maden, hvis de har lyst til og mulighed for det. Det valg skal de selvfølgelig have,” understreger Marianne Sloth.

Hvis man ønsker at blive kunde hos Madservice Kronjylland skal man kontakte Visitationsenheden i Randers Kommune.

Kommentarer