Naturli’ Foods klar til at indtage USA

Med sin efterhånden lange række af plantebaserede alternativer til mejeri- og kødprodukter har Naturli’ Foods på et år oplevet en eksportstigning på 700 procent – med lande som Holland, Spanien, Australien, England og Østrig blandt aftagerne. Og nu vil den Randers-baserede virksomhed også indtage USA.
Ambitionen er at få Naturli’-produkter ind i mindst én af de helt store amerikanske fødevarekæder i år. Og salget skal efter planen runde en million produkter i det første år i USA.
Satser på at sælge over en million produkter det første år
– USA er ligesom Australien et af de lande i verden, hvor befolkningen konsumerer mest oksekød, og Australien er et af vores største eksportmarkeder inden for alternativer til kød. Vi er til stede i Woolworths, og lige om lidt er vi også at finde i den næststørste supermarkedskæde i Australien, som hedder Coles. Så vi tror meget på, at Naturli’ Foods også har en rolle at spille i de amerikanske kølediske, siger direktør Henrik Lund.
Han tilføjer, at han ikke ser nogen barrierer for, hvor bredt Naturli’ Foods kan komme ud, og at hans vision er at gøre Naturli’-brandet til et verdensomspændende, plantebaseret superbrand.
Henrik Lund var for nylig i Californien for at deltage på fødevaremessen Natural Products Expo West, og der havde han møder med amerikanske detailkæmper som Walmart, Whole Foods Market og Amazon. Han håber snart at kunne offentliggøre, at mindst én aftale er kommet i hus.
Kommentarer