Debat og politik

Fakta om Klimabroen

Debatindlæg af læser Jørgen Andersen

En flaskehals for trafikken:
Den såkaldte Klimabro, bliver en flaskehals for trafikken. Hvis man eksempel skal fra Ringboulevarden i nord til Motorvejen i syd skal man passere minimum 12. trafiklys… Det bliver et sandt helvede for
”Stop og Go” for klima, miljø, forurening, støj og tid. Derfor bør broen omdøbes til en Klima forureningsbro.

Boligområder belastes:
Den såkaldte Klimabro, belaster boligområderne både syd og nord for Fjorden med stærkt øget gennemkørende trafik og vil dermed være til stor ulempe for beboerne i boligområderne i Kristrup, nordøst byen og Dronningborg.

En havn uden skibe:
Den såkaldte klimabro (Klimadæmning) udelukker skibe i at sejle ind i nordhavnen. Efter de foreliggende planen bliver Nordhavnen lavet om til et regnvandsbassin af stillestående vand ”Det døde hav”. En trist havn uden skibe, og dermed et spændende havnemiljø for byens borgere og turister.

Klimasikring:
Den såkaldte klimabro sikrer på ingen måde borgerne i Randers kommune mod stormflod og oversvømmelser. Hele det område af byen, samt hele oplandet og landsbyerne der ligger uden for Klimabroen må sejle i deres egen sø. Det kunne løses ved en dæmning/ sluse ved Udbyhøj. Det vil være til gavn for alle borgere i hele Randers kommune.

Østbroen er løsningen:
Hvis man vil undgå alle de ovenstående problemer i Randers kommune med støj, forurening, trafik, miljø og klimasikring, er der kun en løsning. At få trafikken uden om byen, som man gør i alle andre byer.
Østbroen og klimasikring ved Udbyhøj er en holdbar løsning på problemerne de næste hundrede år.

Kommentarer