Får styr på dit affald med en app
Få styr på affaldet med den nyeste version af app’en AffaldRanders. Med app’en i lommen får du nemt og hurtigt adgang til Affaldskontorets selvbetjeningsløsninger.
Til dato har knap 9.000 borgere hentet app’en AffaldRanders, og det skulle gerne blive til endnu flere.
– Vi udvikler hele tiden app’en, så den indeholder netop de funktioner, som borgerne har behov for. Flere efterspørger en oversigt over adressens tilmeldte ordninger, så det er blandt andet noget af det, den nye opdatering indeholder, siger projektleder Bianca Beck Lund fra Affaldskontoret.
Som et supplement hertil får borgerne mulighed for at indsende en anmodning om ændring af deres affaldsordning.
– Det kan være tilfældet, at borgeren vil ændre sin tømmefrekvens fra ugetømning til tømning hver 14. dag. I stedet for at ringe til os, kan ændringsanmodningen bruges til at anmode om en sådan ændring, tilføjer Bianca Beck Lund.
Mulighed for push-meddelelser
Desuden giver app’en mulighed for push-meddelelser, så du nu kan få besked en dag før afhentningen af eksempelvis restaffald. Servicen er mulig for alle tilmeldte ordninger. Og nyhederne på affaldsområdet og Randers.dk kan også læses i fuld udgave nu.
App’en AffaldRanders er gratis og kan downloades til både i-Phone og android. Du finder den ved at søge på AffaldRanders i App-store eller Google Play.
For at få det bedste udbytte af app’en, anbefaler Affaldskontoret, at du foretager en enkel registrering med adresse- og kontaktoplysninger første gang app’en benyttes. Herefter får du adgang til de data, der vedrører dine affaldsløsninger.
App med muligheder
AffaldRanders app’en kan blandt andet også bruges til at: Se tømmekalender for tilmeldte ordninger, bestille afhentning af storskrald, bestille en kode til en sæk til ekstra restaffald, give besked om manglende afhentning eller problemer ved tømning, se genbrugspladsens åbningstider og slå affald op i en sorteringsguide, der viser, hvordan du bedst kan bortskaffe det
Kommentarer