Dette skal din insurance platform kunne
Artiklen er sponsoreret.
Hvorfor vælge en insurance platform til dit forsikringsselskab? Det føles som et fjollet spørgsmål, for ville du da ellers behandle dine kunders skadesanmeldelser med blæk og papir – og dermed sagsbehandle i snegletempo?
Svaret er nej, og derfor skal du på jagt efter en form for insurance software, der gør det nemt for dig og de ansatte i firmaet at behandle langt de fleste sager, siden meget kan automatiseres.
Der er jo efterhånden langt mellem tab og skader, der vitterligt aldrig er set før, og de fleste sager kræver ikke de dybe analyser for at vurdere, om policen dækker eller ej.
Så et bedre spørgsmål at stille er: Hvad skal en insurance platform rumme?
Har din insurance software en policy administration platform?
Det skal selvfølgelig være muligt for dig at tilpasse forsikringspolicer, efterhånden som skiftende omstændigheder kan nødvendiggøre, at du må lave dem om. Markedet kan pludselig efterspørge en anden type policer, end du er i stand til at levere her og nu, og når blot alt i forhold til justering og fornyelse af forsikringspolicer er sat i system, bliver det nemt at sammensætte nye produkter.
At din valgte insurance software indeholder en policy administration platform, må derfor anses for at være et must. Og hvis alle ændringer i policer også lagres i systemet, bliver det lettere at være compliant med loven, da den røde tråd i forsikringsprodukternes udvikling er nem at følge.
Claims management software via din insurance platform
Noget andet “selvfølgelig”, som et it-system til pleje af kunderelationer og behandling af forsikringssager skal rumme, er claims management software.
Det er svært at forestille sig en forsikringsplatform, der ikke har dette som en indbygget feature, for hvis ikke folk kan indgive skadesanmeldelser online, så dine ansatte kan behandle dem i det samme system, hvor alle kundedata og forsikringspolicer ligger, er der da noget i vejen.
Som sagt kan meget automatiseres, hvad forsikringssager gælder, og for garvede medarbejdere er det ikke ofte, de behøver afsætte større mængder tid til de fleste sager, når blot alt det basale og ensformige omkring sagsbehandling håndteres af software. Forsikringsfolk er ikke billige i drift, så at de får frihed til at fokusere på mere komplekse sager, kommer alle til gavn.
Gode kundeoplevelser
Kunder er sjældent glade for deres forsikringsselskab – at de har en police, ser de ofte som et nødvendigt onde, hvis der sker noget.
Giv dem en god oplevelse ved at strømline forløbet.














Kommentarer