Erhverv

Stevnstrupdreng er ny salgschef hos Stenhøj Danmark

Nicolai Lykke Jensen fra Stevnstrup er 1. juli tiltrådt som ny salgschef hos Stenhøj Danmark, hvor han får ansvaret for den eksterne salgsafdeling. Han kommer med stor brancheerfaring og et stærkt produktkendskab – og glæder sig til at styrke kundedialogen og bringe salgsteamet tættere på kunderne og markedet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Stenhøj Danmark opruster på salgsfronten og har pr. 1. juli udnævnt Nicolai Lykke Jensen, der til dagligt bor i Stevnstrup, til ny salgschef.

Nicolai Lykke Jensen har de seneste to et halvt år været product manager i virksomheden og har tidligere arbejdet hos blandt andet Fyns Kran Udstyr samt som faglærer på Tradium. Med en baggrund som automekaniker og mange års erfaring i branchen, kender han markedet og kunderne indgående.

Som salgschef skal Nicolai stå i spidsen for Stenhøjs eksterne salgsteam, der består af fem sælgere, og noget af hans første fokus bliver på kundeaftaler, salgsstruktur og at styrke den daglige kontakt til markedet.

– Det her er en meget spændende udfordring. Jeg glæder mig især til at motivere hele holdet i salgsafdelingen og tage ansvar for, at vi som team rykker tættere på kunderne. Jeg har været i autobranchen siden jeg var 17 år, så jeg er stolt over at have fået denne mulighed, siger Nicolai Lykke Jensen.

Han ser det som en vigtig opgave at sikre, at Stenhøj ikke kun tilbyder det, man har på hylden – men også det, markedet efterspørger.

– Jeg brænder for at arbejde med kundernes behov; ikke bare det, vi synes de burde vælge. Det handler om at forstå markedet, være på forkant og sikre, at vi skaber reel værdi. Det gælder både i vores produkter og i den måde, vi er i dialog med kunderne på, forklarer Nicolai Lykke Jensen.

Ny strategi skal skabe værdi hele vejen rundt

Udnævnelsen af Nicolai Lykke Jensen sker i forlængelse af Stenhøjs øgede fokus på både premiumløsninger og nye kundesegmenter. Med lanceringen af produktserien ‘Bradbury by Stenhøj’, en helt ny webshop og en serviceaktiveret garanti på tre år, styrker Stenhøj sit tilbud til både etablerede værksteder og det mere prisbevidste segment.

Virksomheden er først og fremmest fokuseret på kvalitet og rådgivning inden for premium-udstyr – og det kræver en salgsorganisation, der har styr på både produkter og processer.

– Nicolai har det helt rigtige overblik og mindset til at tage salgsfunktionen til næste niveau. Han forstår både vores produkter, vores kunder og det flow, der skal til internt for at skabe en god kundeoplevelse. Det er et stærkt match i forhold til de strategiske mål, vi har for Stenhøj. Og vigtigst af alt, så har han kunden i centrum. Det handler ikke kun om at sælge, men om at sikre, at kunderne får succes med det, de køber hos os, siger Claus Dilling, direktør i Stenhøj Danmark.

Udover at stå i spidsen for det eksterne salgsteam, fortsætter Nicolai Lykke Jensen med at have det primære ansvar for grossistkunderne. Samtidig vil han også på sigt tage fat på at udvikle processerne omkring CRM, tilbudshåndtering og analyse af nye markedsmuligheder, fortæller han.

– Jeg håber, at vores kunder vil opleve endnu mere nærvær og professionalisme fremover samt en stærkere produktforståelse. Vi skal blive ved med at skabe værdi hele vejen rundt – fra salg til service. For kunderne møder jo kun ét Stenhøj, og det skal være en god oplevelse hele vejen, lyder det fra salgschefen.

 

Kommentarer